منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   المنتدى العام (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   §¦¦¤~ مسابقة فى المعلومات العامة ~¤¦¦§ (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=9648)

karmen 07-13-2009 06:15 AM

الاجابه والدتك(مامتك يعنى)
وخلى بالك يا أحمد انا ليه 5 نقط زى ما انت قلت

prince of alex 07-13-2009 08:07 AM

اكيد يا كارمن انا منستش بس كنت مستنيكي تشاركي بس

^*(صــــح)*^ يا كارمن

وسادس نقطة


**--**--**--**--**--**--**--**--**--

السؤالـ :

ثلاثة عـبروا جسـرا ، الأول رأى الجسـر ومشى علية ، والثاني رأى الجسـر ولم يمشي علية ، والثالث لم يرى الجسـر ولم يمشي عليه . كيف حصـل ذلك ؟؟



karmen 07-13-2009 08:34 AM

بص يا أحمد
بعد تفكير عميق استغرق 7 دقايق
والله بجد ولا بحثت عنها ولا سألت حد ولا أى حاجه
هى جت فى دماغى كده
ممكن الحل يكون صح وممكن يكون غلط وتتريقوا عليه
بس هقول وأمرى الى الله
الاجابه ممكن تكون
الأم : عدت الجسر شافته ومشيت عليه
وابنها اللى شايلاه على ايديها:شاف الجسر بس ممشيش عليه
وتكون حامل:والبيبى اللى فى بطنها ولا شاف الجسر ولا عدى عليه
يا ترى صح واللا غلط

prince of alex 07-13-2009 09:53 AM

صح اكيد يا كارمن بس مش مصدقك ( مش بكدبك اكييد بس مفيش حد عرف يحلها قبل كدا في اي منتدى )

بصي طلب لو بجد كنتي دورتي عليها قولي مش عموتك ( ههه بهزر معاكي متزعليش ههه ) بس لو عرفتيها بجد يبقى انتي تمام اووووي وذكية اوي

^*(صــــح)*^ يا كارمن

سابع نقطة

**--**--**--**--**--**--**--**--**--

السؤالـ :


ما هو اعرض نهر في العالم ؟

prince of alex 07-13-2009 09:57 AM

واخيرا النتائج وصلت يا جدعان :

عزت +99 ( ميدو بلاوي سابقا ) ............. 8

كارمن .......................................... 7 (فضلك شويه وتكملي يلا بسرعة اتمنالك كل خير )

يوسف ( حبيبي ) ............................. 6

جولدن مان .................................... 5

رضوان ( المشرف الجميل جدااا ) ............ 4 ( شد حيلك يا مان حاول تكمل بقا )

عمر- غانم ..................................... 3

رندا ............................................ 2

الماجيك ........................................ 2

تقوى الروح ..................................... 1

karmen 07-13-2009 10:11 AM

فعلا يا أحمد لو كنت دورت عليها كنت هقول بس فعلا انا جبتها من دماغى بجد مش بكدب
أعرض نهر فى العالم هو (نهر الأمازون فى أمريكا الجنوبيه)

prince of alex 07-13-2009 11:37 AM

والله مصدقك بس انا قلت اقوووول عشان اريح ضميري وانا اصلا كاتب فوق كدا




^*(صــــح)*^ يا كارمن

ثامن نقطة

**--**--**--**--**--**--**--**--**--

السؤالـ :


ما اطول آيه في القرآن الكريم ؟

karmen 07-13-2009 11:47 AM

أنا عارفاها بس فتحت القرآن عشان أجيب بدايتها ورقمها
آية
(يأيها الذين آمنوا إذا تداينتم بدين إلى أجل مسمى..........................)
282
سورة البقرة

prince of alex 07-13-2009 12:26 PM

^*(صــــح)*^ يا كارمن

تاسع نقطة


**--**--**--**--**--**--**--**--**--

السؤالـ :


كلمة مكونة من أربع أحرف الثلاث حروف في البداية إسم لمسكن للأنسان الحرفان اللي في النصف إسم لشيء يأكله الإنسان الثلاث حروف اللي في النهاية إسم لمرض ما هي الكلمة؟؟؟؟؟؟؟؟

بس متدوروش فحاجة بقا عقلكم بس

radwan 07-13-2009 12:57 PM

هممم
ممكن تكون

قبرص؟؟؟
بس القبر مش سكن للانسان
تقريبا غلط
مش عارف
سؤال صعب صدقنى


الساعة الآن 08:59 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir