منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   المنتدى العام (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   §¦¦¤~ مسابقة فى المعلومات العامة ~¤¦¦§ (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=9648)

karmen 07-13-2009 03:31 PM

ممكن يكون القبر صح لكن بر دى مش أكله بياكلها الإنسان
فعلا السؤال صعب

EzAt99 07-13-2009 10:28 PM

هي قبرص يا رضوان مفيش غيرها

karmen 07-14-2009 01:12 AM

يا جماعه ازاى يعنى
بيقول الحرفين اللى فى النص اسك أكله بياكلها الانسان
ايه بر دى بقى
حد كل قبل كده حاجه اسمها بر

prince of alex 07-14-2009 01:58 AM

^*(صــــح)*^ يا رضوان ( الي جاوب الاول )

خامس نقطة


**--**--**--**--**--**--**--**--**--

السؤالـ :


خد الة حاسبة واحسب ..........



بـــاص فيه 10 أشخاص
:
:












..

..

..

..
..
..
..


وصلوا عند المحطة الأولى وركب معهم 3 ركاب
..
















..


..


..


..


..
..
..
..
..
وصلوا لمحطه بعدها ونزلوا 7 ركاب
..
..




















..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
وصلوا لمحطه غيرهاا وركب 44 راكب
..





















..
..
..
..
..
..
..
..
تمشو شوي ووقفوا عن محطه ونزل رااكب يشتري ببسي وضااع ونلزا اثنين من اهله يدورونه ومارجعوا
..
























..
...
..
..
..
..
...
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
تقدموا للمحطه اللي بعدها وركب 3 ركااب
..





















..


..
..
..
..
..
..
..
..
ووصلوا للمحطه اللي بعدها وركب 14 رااكب
..


..
..
..
..

















..
..
...
..
..
وبعدين وصلوا لمحطه نزل 19 راكب
..
..
..



















...
..
..
..
وتقدموا لمحطه غيرهاا وركب 22 راكب
..
..
..


















...
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
وتقدموا للمحطه اللي عقبهاا ونزل 3 ركااب
..














..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
ووصلوا لمحطه ولقوا ابو الببسي اللي ضااع والاثنين اللي انزلوا يدورونه
..
..
















..
..
..
..
..
..
..
..
..
وصلوا لمحطه بعدها ونزل 4 ركااب
..
















..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
....
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
تقدموا بعد شوي نزل 7 ركاب
..















..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
تقدمو بضع دقايق وركب 14 رااكب
..
..
..
..
..
..















..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
...



السؤال يقووووووول
...
..













..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
















ايه اسم سوااق الباااص ؟؟؟



حبيت اعمل مقلب بس عشان اطري الوضع ............
















ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه ههههههههه






karmen 07-14-2009 02:10 AM

لالالالالالالالالالالالال الالالالالالالا
ده انا كان قرب يجيلى شلل وانا عماله احسب وأزود وأنقص
مااااااااااااشى يا أحمد
بس قوللى
ازاى قبرص
وايه هى الأكله

prince of alex 07-14-2009 06:14 AM

انا اقلوكم

قبرص

منزل من منازل الانسان ( القبر< اول منازل الاخرة >)

نوع من الطعام ( البر ) نوع من الحبوب مشهور جدا في السعودية < اعملوا عليه سرش في جوجل >

مرض ( البرص ) اعتقد ده معروف شوية

اما عن حكاية المرادي فانا قلت احاول اضيف حكاية فكاهية عشان اشيل التوتر الحامي بين الاعضاء اوكي

youssf_star2008 07-14-2009 06:23 AM

والدتى

radwan 07-14-2009 06:31 AM

البر هو القمح

المعجم الوجيز ص 45 العامود الاول الكلمة الثانية
(البر):حب القمح

karmen 07-14-2009 06:32 AM

هى مين دى يا يوسف
اوكى يا احمد ومنتظرين السؤال القادم

radwan 07-14-2009 06:40 AM

تقصدى أحمد مين بالظبط؟

ههههههههههه


الساعة الآن 09:24 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir