منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   المنتدى العام (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   كيــلو مشـكّل يا ريـّس ..@ (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=13057)

follow me 09-26-2009 12:44 AM

كيــلو مشـكّل يا ريـّس ..@
 
السلامـ عليكمـ
ازيكمـ كلكمـ .. عاملين ايه
كل سنه و انتوا طيبين ..

طبعاّ انتوا مستنيين الموضوع ده من فتره .. و معلش انى اتأخرت عليكمـ فيه
بس اللى أخرنى انى كنت مستنى اعمل موضوع كويس و مهمـ
و انى اعرضه بشكل مرضى و كويس

هو الموضوع يعتبر مقزز شويه .. بس ظاهره و انتشرت و كبرت اوى فى فتره عدت و يمكن لسه موجوده


كيلو مشكل يا ريس

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


الواحد بيدخل اى مطعمـ .. يحط رجل على رجل .. و ينده بصوت واضح كده مسموع
كيلو مشكل يا ريس
لازمـ طبعاّ الناس تعرف انه هياكل كيلو مشكل ... كباب على كفته و يمكن يحبس بكامـ حته ريش
ده كده يعتبر الراجل ده من الفئه العليا عشن ياكل كباب و كفته .. و كل يومـ

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

طيران يجيله الصبى و ينزله المطلوب و الباشا ياكل و يمزج و يعلى الدماغ و فى الاّخر
ينده بنفس الصوت الحلو . بس بيكون ضعيف من كتر الأكل بقى
الحســاب لو سمحت
و نلاقى الباشا دفع .. 12 جنيه
ياااا نهار ابيض .. ايه الاسراف و البذخ ده
الراجل ده مبذر جداّ عشان يصرف المصاريف الرهيبه دى و كل يومـ ياكل كباب و كفته و ريش

بس اللى اعرفه يعنى ان اقل كيلو مشكل ... بــ 60 جنيه


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

طيب الـ 48 جنيه دول راحوا فين ... ياترى وزاره الصحه مدعمه اللحمه دى للمواطنين الغلابه
ولا اصحاب المحلات و الجزارين هما اللى مدعمين اللحمه دى


سؤال تخين بيفرض نفسه !!!

هل ده نوع من انواع الفســاد
ولا نعتبره حاجه لصالحنا .. بشرط نكون مش عارفين نوع اللحمه دى و مصدرها

طيب نتكلمـ و نعلى صوتنا .. ولا الغلابه هيزعلوا مننـا عشان ضيعنا منهمـ الفرصه
فرصه انهمـ بقوا بياكلوا لحمه يجى 5 مرات فى الشهر و يمكن اكتر

الناس دى يمكن من كتر حرمانهمـ مش هيركزوا فى اللى بياكلوه .. المهمـ عندهمـ
تحقيق المبدأ ... انهمـ ياكلوا لحمـه

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]



طيب تخيلـوا ان واحد يفضل ياكل من اللحمه الرخيصه دى فتره كبيره و فى الاّخر يكتشف انها لحمه حمير
و فى الاّخر يعرف ان رصيده فى الأكل بقى حمارين و كلب
:D:D

طيب الناس من كتر الأكل .. هل هيتأثروا او يجرالهمـ حاجه

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


او ممكن اللى حواليهمـ يحسوا منهمـ بتغيير .. من كتر اكل اللحمه دى

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

( حاسس بيكى يا ختى و الله ... ابقى كلى انتى لحمه كلاب و عضيه )
<:-P


السؤال المحير و اللى عايزينله اجــابه بقى ...

وزاره الصحه فيــن ... للدرجه دى الموضوع سهل و بسيط .. ده ممكن كمان يشتروا من اللحمه دى و هما مش عارفين

او يكونوا عارفين .. و ينزلوا قرار جديد

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


طيب و الناس تعرف منين و تفرق ازاى بين اللحمه الكويسه و اللحمه المنهقه .. هو احنا بنشوف الماشيه و هى بتتدبح

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

و هل ياترى الكامـ حاله اللى الوزاره اكتشفتها لجزارين و مطاعمـ بتبيع لحومـ حمير ... هما دول بس اللى موجودين ولا فى تااااااااااااااااانى

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]





الحمير دى لو بتنطق .. كانت قدمت استجواب فى مجلس الشعب .. او شجبت فى وزاره الصحه

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


ياعينى ع الحمير دى ... بتتهان طول عمرها و فى الاّخر تتدبح


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]




معلش انى طولت عليكمـ .. و معلش لو الموضوع مقزز شويه
بس اهى مشكله من المشاكل الكتيره و ظاهره لازمـ يتوضعلها حد

شكــــــــــــراّ


ارجو الردود بالمنـاقشه
و التقييمـ .. اذا نال الموضوع اعجابكمـ






طبعاّ
مش منقــول

karmen 09-26-2009 01:03 AM

أولا أحب أهنيك يا زيزو عالطرح المتميز للموضوع
والقضيه المثاره
ثانيا عاوزه اضحك ههههههههههههههههه
عشان فعلا هم يبكى وهم يضحك
ثالثا دول ناس معندهاش ولا ذمه ولا ضمير وميعرفوش ربنا
رابعا هي الحكومه هتفضل سلبيه لحد امتى بقى
فين وزارة الصحه من الكلام ده كله
ليه مش بتتابع الموضوع وتعمل حملات مكثفه لإكتشاف هذه المهزله
واللا الناس للدرجه دي مش فارقه مع الحكومه
للدرجه دى المصريين بقوا شعب رخيص اوى وموته احسن من وجوده
على رأيك يا عينى الناس الغلابه ما بتصدق
ما احنا لو دوله محترمه اصلا كانت كل حاجه فيها المفروض تبقى مدعمه لمحدودى الدخل
ده فيه ناس معدومى الدخل مش محدودى
ربنا يرحمناااااااااااااااااااا ااا بقى من أم الدنيا
هو مين اللي قال انها أم الدنيا
لاااااااااااااااااااااااا اااازم حد يجاوبني ويفهمنى ايه سبب المقوله دي؟؟؟؟

admin 09-26-2009 06:31 AM

هم يبكى وهم يضحك

احلى تقيم للموضوع

follow me 09-28-2009 11:56 AM

زيــــــــزو
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karmen (المشاركة 81238)
أولا أحب أهنيك يا زيزو عالطرح المتميز للموضوع
والقضيه المثاره
ثانيا عاوزه اضحك ههههههههههههههههه
عشان فعلا هم يبكى وهم يضحك
ثالثا دول ناس معندهاش ولا ذمه ولا ضمير وميعرفوش ربنا
رابعا هي الحكومه هتفضل سلبيه لحد امتى بقى
فين وزارة الصحه من الكلام ده كله
ليه مش بتتابع الموضوع وتعمل حملات مكثفه لإكتشاف هذه المهزله
واللا الناس للدرجه دي مش فارقه مع الحكومه
للدرجه دى المصريين بقوا شعب رخيص اوى وموته احسن من وجوده
على رأيك يا عينى الناس الغلابه ما بتصدق
ما احنا لو دوله محترمه اصلا كانت كل حاجه فيها المفروض تبقى مدعمه لمحدودى الدخل
ده فيه ناس معدومى الدخل مش محدودى
ربنا يرحمناااااااااااااااااااا ااا بقى من أم الدنيا
هو مين اللي قال انها أم الدنيا
لاااااااااااااااااااااااا اااازم حد يجاوبني ويفهمنى ايه سبب المقوله دي؟؟؟؟



امـ الدنيا صحيح
يمكن عشان بحصل هنا حاجات غريبه مبتحصلش فى حته تانيه
ههههههههههههههه
الله اعلمـ .. و يارب الحكومه تاخد بالها و تتابع زى مـ انتى بتقولى و الناس تاخد بالها و تقدر تفرق و تعرف الفرق

ميرسى ليكى يا كارمن على المرور و الرد ,,,

manolly 09-28-2009 12:46 PM

ياجماعة مصر ام الدنيا طول عمرها
مينفعش نقول غير كدة
لان المشكلة مش في مصر
المشكلة في حكامها ومسئولينها


وبعدين انتوا مزعلين نفسكوا ليه
يعنى هما هيقطعوا نفسهم
مش عارفين يعملوا ايه ولا ايه
الانسان ده نمرود صحيح
اذا مفيش لحمة يقولوا مفيش وجاعنين والحكام والرؤساء وكلام من ده
وادى اللحمة حلوة وزى الفل ورخيصة اهى
فى احلى من كدة ايه بزمتكم
اهو احسن من مفيش باردو
هههههههههههههههههههه


حقيقي هم يبكى وهم يضحك

Silver 10-02-2009 06:12 PM

دايماً بتطرح مواضيع نقاشية ممتازة

بس هتعمل إيه ولاتقول إيه ؟!!

خلاصة الكلام ،،،،

مفيش أكل بره البيت مضمون

مهما كان صيت المكان اللى انت بتاكل فيه

تضمن منين ان ده جايلك سليم ومفيهوش حاجة

ورغم كل ده برضه ... مفيش أى نتيجة

الوضع زى ماهو ... والناس بتاكل برضه

عارف انت الاعلان بتاع السكة الحديد

لما بيقول فكرك الإعلان ده هيغير حاجة ؟؟؟

نفس النظام برضه فكرك الكلام ده هيغير حاجة ؟؟

والناس هتفضل تاكل برضه

ويبقى الوضع كماهو عليه

طرح ممتاز يازيزو

ومنتظرين موضوع جديد

بالتوفيق ياغالى

follow me 10-03-2009 01:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة admin (المشاركة 81378)
هم يبكى وهم يضحك

احلى تقيم للموضوع



شكراّ ع المرور و التقييمـ
منورنى كالعاده ....

follow me 10-03-2009 01:07 AM

زيــــــــزو
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة manolly (المشاركة 81920)
ياجماعة مصر ام الدنيا طول عمرها
مينفعش نقول غير كدة
لان المشكلة مش في مصر
المشكلة في حكامها ومسئولينها


وبعدين انتوا مزعلين نفسكوا ليه
يعنى هما هيقطعوا نفسهم
مش عارفين يعملوا ايه ولا ايه
الانسان ده نمرود صحيح
اذا مفيش لحمة يقولوا مفيش وجاعنين والحكام والرؤساء وكلام من ده
وادى اللحمة حلوة وزى الفل ورخيصة اهى
فى احلى من كدة ايه بزمتكم
اهو احسن من مفيش باردو
هههههههههههههههههههه


حقيقي هم يبكى وهم يضحك



اكيد فعلاّ
همـ يبكى و همـ يضحكـ
من كتر الهمومـ المتناقضه دى اللى الواحد مبقاش عارف يضحكـ عليها و لا يبكى
الناس زهقت و جالها ملل و مبقتش تهتمـ و تدقق .. لأن لو ركزوا فى حاجات كتير .. مش هيلاقوا ياكلوا
بس فى الاول و فى الّخر .. دى صحتهمـ
و لو المسئولين مش هياخدوا بالهم .. مين هياخد باله
امال هما مسئولين ليه و فى مناصبهمـ بيعملوا ايه
المنصب مش كرسى و سلطه .. المنصب ده حاجه كبيره و مسئوليه لازم اللى يمسكها يقدر حجم خطورتها

و الله المستعان
شكراّ مانوللى

manolly 03-07-2010 07:13 AM

من احسن ما قرأت
فكان لازم يتنشط

follow me 03-07-2010 08:27 AM

زيـــــــزو
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة manolly (المشاركة 132381)
من احسن ما قرأت
فكان لازم يتنشط



شكــــراّ يا MaNoLLy
على زوقكـ

منورانى و الله .. و يارب الموضوع الجديد كمان يعجبكـ

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]



الساعة الآن 07:56 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir