منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   الماكولات والمشروبات (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=59)
-   -   عيش السرايا للمحه حب (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=19876)

lost love 03-15-2010 06:19 AM

عيش السرايا للمحه حب
 
عيش السرايا

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


نصف كيس توست مطحون ومحمص
شيرة من 2 - 3 كاسات

الطبقة بالأعلى:

2 كوب حليب
4 ملاعق نشا
علبة قشطة
سكر حسب الرغبة
مكسرات محمصة للوجه



[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]




- نحمص التوست ونطحنه ومن ثم نشربه بالشيرة الحارة ( أنا أضع زعفران بالشيرة ويكون المذاق رهيب )

- على النار :
نذوب النشا مع الحليب والسكر ومن ثم نضعه على النار ( يخفف بالحليب لو كان غليظاً )
ونخلطه حتى نحصل على خلطة متوسطة السماكة ثم نضيف القشطة ونحرك قليلاً

- نصبه الآن على التوست ونرتب شكله بالأعلى ونرش الوجه بالمكسرات

تقطع وتقدم .. وبالعافية عليكم



[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

الشيف
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]lost love [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

lost love 03-15-2010 06:21 AM

معلشى يالمحه نسيت بس اجيبلك الطبق بعدماجهز

وهوده كان شكل طبقنا


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

admin 03-15-2010 06:35 AM

ووووووووووواااااااااااااا اااااااوووووووووووووو


شكل الطبق تحفه


ممكن انا كمان طبق على الماشى

lost love 03-15-2010 07:58 AM

وجب ياريس دانت الخير والبركه

manolly 03-15-2010 08:02 AM

يعنى عمالة تقولى لاسامة ولمحة وكارمن ومش فاكرة مين تانى
مفيش حاجة لمانولى بمناسبة النجاح؟
ههههههههههههههههههههه
تسلمى ياقمر

lost love 03-15-2010 08:05 AM

مهو انتى اللى مطلبتيش يامنوللى والله

الذنب ذنبك ادخلى واطلبى واناعينى ليكى

بس اوعى تاكليها ههههههه ومبروك للنجاح


وده طبق للادمن اى خدعه

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

beckham 03-15-2010 09:01 AM

ايييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييي يييه
و انا مليش طبق ولا ايه
و المصحف اكسرلكوا البتاع ده
انا مليش دعوة انا عايز طبق حالا

lost love 03-15-2010 09:18 AM

ايه ياعم انت نازل تكسيرر كدا وخلاص
دى لمحه كانت تدفعنا الاقساط اللى عالمطبخ كله
وبعدين اناهقع اجيب فاطباق ادخل المطبخ واطلب اللى انت عايزه

beckham 03-15-2010 09:47 AM

اصلي مكسل صراحه تاكسي لغاية الماطبخ و تاكسي راجع من المطبخ مشوار
مش مهم بقي ابقي اجيلكوا في يوم تاني

lost love 03-15-2010 09:52 AM

ياعينى عليك طيب اتفضل التوك توك بتاعى موجود
ولايهمك هيكون تحت امرك فاى قسم فالمنتدى كله


الساعة الآن 11:29 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir