منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   الماكولات والمشروبات (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=59)
-   -   حمص الشام للكشرى اللى لسه عملينه (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=19896)

lost love 03-16-2010 01:06 AM

حمص الشام للكشرى اللى لسه عملينه
 
حمص الشام للكشرى

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

1. 1/4 كيلو حمص شام
2. فص توم مفروم
3. عدد 3 حبة طماطم مضروبة بالخلاط
4. جزرة مبشورة
5. ملعقة كمون , ملح , شطة

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

1. ينقع الحمص لمدة يوم
2. يوضع الحمص في الماء بعد تصفيتة و معه الجزرو الثوم و يترك ليغلي
3. بعد 20 دقيقة يوضع الطماطم المضروبة و الكمون و الملح و الشطة حسب الطلب
4. تترك 10 دقائق


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

الشيف
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]lost love [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


eltohamy 03-16-2010 01:09 AM

بالسرعه دى


انا لسه باكل فى الكشرى

lost love 03-16-2010 01:47 AM

طيب علشان تحط منه عالكشرى
ها عجبك ولا ايه


الساعة الآن 10:21 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir