منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   الماكولات والمشروبات (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=59)
-   -   (((الحواوشي)) (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=20086)

lost love 03-24-2010 10:40 AM

(((الحواوشي))
 
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل](((الحواوشي))[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]





[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]






[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]




مكوناته الاساسيه..
خبز(شامي او بلدي"قمح")
نصف كيلو لحم مفروم..
ثمرة بصل كبيرة..
.شحم حيوان بكميه قليله جدا(يمكن الاستغناء عنه..و الاستعاضه عنه باي ماده دهنيه اخرى كزيت الذره او الزبد او اي مسلي نباتي اخر)..
ملح فلفل بهار.(البهارات هي احد اسرار طعمه الشهي انا بستخدم بهارات مكونه من القرفه و جوزة الطيب و الكبابة الصيني و القرنفل..و الكزبرة الخضراء..و ورق لورا و حبهان مطحونين ناعم جدا)



اضافت من عندك..(غير اساسيه)
ثمرة فلفل اخضر.
.مكعبات طماطم..
بابريكا(الفلفل الاحمر الحلو).
.كزبرة خضراء..
ورق فويل (الومنيوم..قصدير)



[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


يتم خلطهم جيدا..
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]



[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


بنفرد قطع الدهن في قاع صنية الفرن..بهذا الشكل...



[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]



ثم نأخذ كميه من الخلطه السابق اعدادها و فردها بداخله..



[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]




النصف كيلو يكفي لاعداد خمسة ارغفه او يزيد..(حسب الرغبه)




[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]



بنغطيهم بالفويل..و يدخلوا فره ساخن جدا لمدة خمس دقائق ثم تهدأ عليهم النار مدة نصف ساعه..و هذا شكلهم..




[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]



يقدم مع المخلل المشكل..الحار




[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]





و بالف هنااااااااا..
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]
الشيف
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]lost love[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

لمحه حب 03-24-2010 10:46 AM

انا جعت بجد تسلم ايدك انا عوزه حوووشي

admin 03-24-2010 03:21 PM

تسلم ايدك على الاكله

lost love 03-25-2010 02:29 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لمحه حب (المشاركة 136417)
انا جعت بجد تسلم ايدك انا عوزه حوووشي


طيب ماناجبتها عشان تاكلى

lost love 03-25-2010 02:31 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة admin (المشاركة 136436)
تسلم ايدك على الاكله


ميرسى جدا يااسامه


الساعة الآن 01:43 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir