منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   إعـلانات بيـع وشــراء متفـرقة (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=91)
-   -   تورته الشيكولاته .........بدى تشجيع (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=72445)

سمير كمال 01-15-2017 05:54 AM

تورته الشيكولاته .........بدى تشجيع
 
السلام عيكم

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]
امس ....امبارح بالمصرى ....عملت [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] شيكولاته بجد كانت روعه
ندخل بالمقادير

2 بيضه
كوب لبن سايل
نص كوب دقيق مضاف له ملعقتين كاكاو
نص كوب زيت
نص كوب سكر
ملعقه صغيره بكينج بودر
فانيليا
الطريقه
اولا : فى كاس الخلاط نضيف البيض والسكر واللبن مع الفانيليا لحد لما يتجانس مع بعض
ونضيف الزيت مع الاستمرار فى الخفق
ونضيف بكينج بودر مع الدقيق و الكاكاو حتى يتجانس الخليط
ونكون مجهزين الصنيه ونصب فيها الخليط وندخله الفرن
فى هذه الفتره نجهز صوص [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] وهو عباره عن
2 ملعقه صغيره كاكاو _نص كوب سكر-ملعقه زبده-نص كاس ماء
فى وعاء نضيف السكر مع الميه ونتركه حتى يغلى ثم نضيف له الزبده مع الكاكاو حتى يغلظ القوام ونتركه يبرد
بعد ماتبرد الكيكه نفتحها ونحشيه كريم شانتى
ونزينها بالفروله ونصب عليها صوص الشيكولاته

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]
يلا قولولى ايه رايكوا ويا رب تعجبكوا




المصدر: [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] - من قسم: [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

أبو سهم 01-15-2017 05:56 AM

شكراً جزيلاً موضوع مميز نتمنى منك المزيد عزيزي سمير كمال...

ننتظر جديدكم


الساعة الآن 03:23 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir