عرض مشاركة واحدة
  #1  
قديم 04-14-2010, 09:34 AM
الصورة الرمزية admin
admin admin غير متواجد حالياً
TO BE OR NOT TO BE
 
تاريخ التسجيل: Feb 2008
الدولة: عايش على النت
المشاركات: 31,162
افتراضي أنالـــسـة زمــلـكـــــاويــــة والــــلـــــــه زمـــــلــــكــــــاويـــ ـة

أنالـــسـة زمــلـكـــــاويــــة

أنا لــســـة زمـــلـكــاويـــة
ومش ح ابقى أهلاويـة

ح تـقـولـو دى غـبـيـة
أو حــتــى عــنــديــــة

بــس الحــقـيـقـة انـى
بــجـــد زمــلـــكـــاويـــــة

كـــــان الــزملكاوية
ســيــاســة ومــفـهــومـيـة

دمـــاغ حــلوة ونــضــيفة
ونـــاس روحـــــهـا خـفيفة

مش زى الناس التانية
الخــمــسـة بــالــتــعــريــفــة

مـــلـــو الــبـصـر والــسـمــع
وصـــفــــو ة ا لمــــجــتـمــع

فـجـأة صبح الزمـالـــــــك
يا منجى من المهالك

لــعـيـبة يكعبلها خيالــها
وإدارة واتــشـقـلـب حالهــا

ولادى أهــــلــويـــــــــــــة
وأهــــلـــى إتــحادويــة

وعشان اكمل الدورى
صــبــحــت زمــلـــكــاويــة

مـاعـرفــش أحـــب غـــيــره
بـــصــراحــة وكـــتـر خــيـره

بــعــد الــمـــصــايــــب لسة
واقـــف عـــلى حـــيـلـه

أعــمله إيـه قـولـولـى
عشان أعدله مــــيـــلــه

الكل بــيـنصـحــونــى
إنى اعــمـــل عــمــلـــية

الصبح أصبح والاقى
نـــفـــــســـى أهــلــويــــة

بــس بــصراحة إنــــى
بـــــجـــد زمــــلـكــــاويــــة

لما اقعد فى الماتشات
ماسلمش من القفشات

سخرية وتريقة واديـلــــه
والـــخـــفــه بـتـصبح بالكيلـو

اللى يـقـولـى يامدام
خــمسـة وواحــد دول كــــام

والتانى يـــقــول أمانـــه
ماتـشـوفى الماتش معانا

أصــلـــك بــــتـزعـلـــيـنــا
وبــتــصـــعـــبــى عــلينا

إنــتى مــع الــزمــالــك
بــجـــد ح تـــتـــعـــبـــى

وإوعى تستنى أبدا
ف مــرة تــكــســــبـــى

الــكـــل بـــيـبــصــولـــى
وكـــأنــــى فـــضــائــيــة

مسـتغـربـيـن إكـمنى
مـــابـــــقــيــتـش أهــلــويـــة

بـــس الـــمـصــيــبة إنى
بــــجـــد زمــــلـــكـــاويــــة

فـــاكــريــن إن الإدارة
بــــلطــجة و شــطــارة

وعــيــال عــبــيـطـة تمشى
تــحــدف بــالــحــجــارة

ودســـتــــة تــصــريــحــات
ف كــــل الـــقـــنــــــوات

إن الـــلـــعــيـــب فـــلان
بـــيــضــيـــع الإجـــــوان

مـــش عـــاجـبـه إنـه يـطـاطى
على دكــــة لإحـــتـــيـــاطــى

وفـــظــــاعـــة وقــلة قــيــمة
ولا شــغــل بــتـــوع الســيـما

والـــــلـــه الأهـــــــــلاويـــــة
تــــنــظـــيــــم ومـــيـــة مـيـة

بــــس الـــمـــصـــيــبــة انـــى
بـــجــــد زمـــــلـــــكــــاويــــ ة


والــــلـــــــه زمـــــلــــكــــــاويـــ ـة
__________________
رد مع اقتباس