منتديات كيو ون q8-one  

العودة   منتديات كيو ون q8-one > ۝ المنتـدى الــعـــام ۝ > المنتدى العام

 
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 09-14-2009, 07:14 PM
karmen karmen غير متواجد حالياً
مراقبه القسم العام
 
تاريخ التسجيل: Mar 2009
الدولة: دايخه في دنيا بايخه
المشاركات: 15,237
حصرى(الماجيك) تأجيل الدراسه ليوم 3/10 وبعض الملحوظات عن وباء أنفلوانزا الخنازير(أي استفسار )

طبعا يا شباب الماجيك كلنا سمعنا عن موضوع أنفلوانزا الخنازير اللي معذب العالم كله
ولحد دلوقتى المصل النهائي لسه مكتشفوهوش

بسبب هذا الوباء العالمي
قرر مسئولون التربيه والتعليم تأجيل الدراسه من يوم 26/9/2009
الى يوم 3/10/2009


الى حين قرار آخر


ماما بقى بم انها بتشتغل في التربيه والتعليم قالتلى انهم بعتولهم نشرات بإحتمالية
تأجيل الدراسه الى يوم 3/12/2009



وكمان مانوللى صاحبتى بتقوللى ان وزير التعليم العالى قال ان القرارات دي هتطبق على التربيه والتعليم فقط
وليس التعليم العالى
أى المدارس ولكن الجامعات ستظل كما هي في الميعاد المحدد لها للدراسه
26/9


(ده على أساس ان طلاب الجامعات يموتوا عادي مفيش مشاكل في داهيه)



أنا كمان سمعت ان فيه كذا قرار بخصوص التعليم:

**التعليم اما هيكون بالنقل :يعني هيلغوا السنه دي خالص وينقلوا الطلاب للسنه اللى بعدها منغير امتحانات
يعنى اللي 2 يبقى تالته واللى 3 يبقى رابعه وهكذا


**أو يبقى التعليم عن طريق الانترنت والتليفزيون والطلاب ميروحوش المدارس ويروحوا عالامتحانات فقط


**أو يأجلوا التعليم كلم شهر كده على بال ما الوباء نشوف آخره
بعد كده التعليم يرجع عادي زى الأول

** أو يخلوا الدراسه 3 أيام في الأسبوع و3 أيام
ويقسموا الطلبه عالأيام دى بحيث يخفوا الضغط والتجمعات شويه


#برضو أنا سمعت ان الوباء لو انتشر أوى هيخلوا كل القاهره
ويعملوا حاجه زى هجره داخليه من المدينه الى الأقاليم
يعني عكس كل اللي احنا متعودين عليه
دايما الهجره الداخليه بتبقى العكس



&سمعت برضو ان الوباء بينتشر في الشتاء وان الصيف والحر بيقتلوا المرض
فربنا يستر علينا واحنا داخلين عالشتا


#كمان سمعت ان المصل اللى اكتشفوه بدأ يكون (أنتيبوديز)(anti bodies)
أجسام مضاده
اكتشفوا حاله في المكسيك أخدت المصل وبدأ جسمه يكون اجسام مضاده تحارب المص نفسه
يعنى المصل كده باى باى



والله يا جماعه هو ده كل اللي سمعته وعرفته عن وباء أنفلوانزا الخنازير
من مامتى وقرايبى وهكذا ومعرفش صح واللا غلط



وعن طبعا عدم وجود أى استعدادات في مصر المحروسه للتصدى لهذا الوباء



احنا منتظرين رحمة ربنا ومعتمدين عليها مش أكتر من كده
و(قل لن يصيبنا إلا ما كتب الله لنا)



##لو حد عنده أى استفسار عن موضوع أنفلوانزا الخنازير يسألنى وأنا هجاوبه بإذن الله
من متابعتي للموضوع
وياريت تشوفوا الموضوع ده كمان يمكن يفيدكم
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

وأى استفسار أنا في الخدمه
وأى حد حابب يضيف عالموضوع للإفاده يتفضل


تحياتى كارمن
رد مع اقتباس
 

الكلمات الدلالية (Tags)
3/10, محول, أنفلوانزا, الملحوظات, الدراسه, الخنازير(أي, استفسار, تأجيل, وباء, وبعض


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
اهداف كاس العالم 2010 إإ ايطاليا 1-1 نيوزلندا إإ وبعض الصور admin صدى الملاعب العربيه والعالميه 0 06-20-2010 08:12 AM
موضوع شامل عن أنفلوانزا الخنازير وبداية العام الدراسي(ربنا يستر) karmen المنتدى العام 28 01-25-2010 08:32 PM
كابوس مروع(فيروس أنفلوانزا الخنازير مركب جينياً عن قصد وتعمد)واللقاح حملة تخطيطيه علينا karmen المنتدى العام 5 10-05-2009 06:43 AM
الدراسه بكره والدح والمذاكره هيبتدوا amira abdo منتدى الترحيب والاهداءات 18 10-04-2009 12:58 PM
عايز استفسار ...!!!!؟!!!! sha3lan المنتدى العام 2 08-18-2008 08:07 AM


الساعة الآن 02:15 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir