![]() |
|
|||||||
![]() |
|
|
أدوات الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() هناك حكمة صينية تقول (القرار السليم ياتى بعد الخبرة التى تاتى من القرار السىء) عندى ليك وليكى كلمتين يارب يفدكوا اوك ليس من المهم كم من المرات فشلت فى الماضى او كم من المرات توقعت ولكن المهم هو التصرف الان من اى عمل فشل من الماضى سواء كانت .....صداقة فشلت او حب فشل او حتى عمل فالماضى هو الكنز الذى يحتوى على الحكمة والقوة فيجب ان تتعلم من اى فشل مررت بة ولا تجعلة كاللوحة التى كتب عليها((قف)) فابدا التصرف من اليوم مهما كان كلام الناس او مهما كانت افعالهم ....وعليك ان تعطى اهتماما اقل لما يقولونة واهتماما اكتر لتحقيق احلامك..... فعليك ان تجمع حماسك وتتصرف الان ولتحقيق ذللك يجب عليك ان تخطط....قد فشل اناس كثيرون لانهم لم يضعوا خطة لمستقبلهم ولتحقيق هدفهم وكما قال المولف كتاب فلسفة الانضباط (التصرف بدون خطة هو سبب كل فشل) وقد قال الدكتور روبرت سكولر (لن تنجح ابدا اذا لم تبدا ادبا ولا تجعل اى مشكلة تكون حجة لعدم التصرف.فبع العاصفة تطلع الشمس...والاشراق ياتى دائما بع الظلام ..والشتاء يتحول لصيف..) واليك هذة الطريقة للوصول الى التنفيذ وتحقيق احلامك .............. 1- اكتب ثلاثة اهداف تريد تحقيقها 2- ضع خطة لكل واحدة من هذة الاهداف 3-كون احساسا بالضرورة والسرعة 4- ابدا حالافى التنفيذ 5- اكد لنفسك يوميا انك قادر على تحقيق احلامك واهدافك 6- تصرف وكانك نجحت فعلا 7-لا تقارن نفسك باى شخص اخر وتذكر دائما................ عش كل لحظة كانها اخر لحظة بحياتك عش بالايمان ,عش بالامل عش بالحب ,عش بالكفاح وقدر قيم الحياااااااااااااة ![]()
__________________
![]() ![]() ![]()
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
عش كل لحظة كانها اخر لحظة بحياتك
عش بالايمان ,عش بالامل عش بالحب ,عش بالكفاح وقدر قيم الحياااااااااااااة |
|
#3
|
|||
|
|||
|
عجبتني قوي الحكمه الصينيه
لانها بتقول بكل بساطه ان الفشل اول خطوه في سلم النجااح مش مهم اننا فشلنا مره المهم نتعلم من الفشل ده وندرس خطواتنا بدقه ونشوف اسباب الفشل ايه ونتفاداها والامل هوه سبيل الانسان للتفوق تحياتي |
|
#4
|
|||
|
|||
|
وتذكر دائما................
عش كل لحظة كانها اخر لحظة بحياتك عش بالايمان ,عش بالامل عش بالحب ,عش بالكفاح وقدر قيم الحياااااااااااااة ميرسي يا ميمو بجد ع التوبيك التحفه ده تسلم ايدك ياعسل
__________________
افضل 15 مشارك [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] انا ليه ساكته عليه انا ليه سايباه يتقرب مني ضعيفه قصاد عنيه مع اني انا مش كده وده جنني كل اللي يقول عليه بقي حلو علي قلبي ليه سلمت خلاص باينلي يظهر ده اللي اسمه ايه انا طول الوقت مكسوفه اجي اتكلم بتغلبط ليه مخبيه اني ملهوفه مينفعش ارمي نفسي عليه بجد بجد مش عارفه ايه ده اللي انا فيه انا ليه بالي طويل وياه مش قادرة استني ثواني وعرفت سهر الليل وبقيت اسهراسمع ف اغاني من يومي مشغوله بيه ف نومي محلمش الا بيه سلمت خلاص باينلي يظهر ده اللي اسمه ايه انا طول الوقت مكسوفه اجي اتكلم بتغلبط ليه مخبيه اني ملهوفه مينفعش ارمي نفسي عليه بجد بجد مش عارفه ايه ده اللي انا فيه انا ليه ساكته عليه انا ليه سايباه يتقرب مني ضعيفه قصاد عنيه مع اني انا مش كده وده جنني كل اللي يقول عليه بقي حلو علي قلبي ليه سلمت خلاص باينلي يظهر ده اللي اسمه ايه :a (130)::a (130)::a (130)::a (130)::a (130)::a (130)::a (130)::a (130)::a (130)::a (130)::a (130)::a (130)::a (130)::a (130)::a (130): [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] |
|
#5
|
||||
|
||||
|
ميرسي ليكم عالمرور اسامة وستار واميرة
__________________
![]() ![]() ![]()
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
تسلم ايدك بجد توبيك روووووعه
__________________
[SIGPIC][/SIGPIC] الدنيا ياحبي مدرسة وسنين عمرنا حصص الالم منهج ندرسه والفرح فيها فرص
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
فالماضى هو الكنز الذى يحتوى على الحكمة والقوة فيجب ان تتعلم من اى فشل مررت بة ولا تجعلة كاللوحة التى كتب عليها((قف))
فابدا التصرف من اليوم مهما كان كلام الناس او مهما كانت افعالهم ....وعليك ان تعطى اهتماما اقل لما يقولونة واهتماما اكتر لتحقيق احلامك هايلة جدا جدا مانوللى |
|
#8
|
|||
|
|||
|
فعليك ان تجمع حماسك وتتصرف الان ولتحقيق ذللك يجب عليك ان تخطط....قد فشل اناس كثيرون لانهم لم يضعوا خطة لمستقبلهم ولتحقيق هدفهم
وكما قال المولف كتاب فلسفة الانضباط (التصرف بدون خطة هو سبب كل فشل) طب يا ستي ومنكم نستفيد هقعد دلوقتي أحط خطه للمذاكره الشهر ده عشان خلاص الامتحانات عالأبواب تسلم ايديك يا مانوللي |
|
#9
|
||||
|
||||
|
ميرسي صانع الخيال عالمرور
انتى يا سارة تعملى خطة للمذاكرة ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههه فاكرة ايام ما بنذاكر مع بعض احسن خطة والله وبرنامج رائع مذاكرة ربع ساعة وراحة ساعتين
__________________
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
| الكلمات الدلالية (Tags) |
| بتغيظك, فاااااااااااااااااااااااا ااشل, فاشل, فاشل؟ |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| تسعه نصائح لتصبح فاشل | روزى محمد | اضحك من قلبك | 0 | 08-05-2010 03:25 AM |
| يا فاشل يا فاشل | ahmed.dodo | اضحك من قلبك | 2 | 02-26-2010 11:00 PM |
| »●● هل نحن فعلا جيل فاشل ؟؟●●« | prince of alex | عالم ادم | 6 | 10-05-2009 04:05 AM |
| هل نحن جيل فاشل؟؟؟؟ | manolly | سلة المحذوفات | 7 | 10-05-2009 04:03 AM |